sobota, 30 kwietnia 2011

Własny prąd





Tak własnie mam swój prąd, wszystko kompletowałem sam 4 panele fotowoltaiczne 225w inwerter TN 1500
i od razu popełniłem błąd z akumulatorami -rozruchowe w ogóle się nie nadają najlepsze są żelowe /ale drogie/
mogą być stacjonarne lub trakcyjne. Przymierzam się również do małej turbiny wiatrowej aby stworzyć system hybrydowy wspomagający układ fotowoltaiczny. Jak na razie to co panele wyprodukują w dzień to spokojnie  starcza mi na zasilanie komputerów telewizorów pompek itp. Będę na bieżąco informował o modyfikacjach układu.
http://www.youtube.com/watch?v=9bIYlqaEr90&feature=related

9 komentarzy:

  1. Jaki jest koszt całej instalacji? Niestety w chwili obecnej ciekawi mnie raczej oszczędność niż eco.
    Pozdrawiam,
    Konstanty

    OdpowiedzUsuń
  2. Ten zestaw to około 10tyś to i tak 3 razy taniej niż proponują firmy

    OdpowiedzUsuń
  3. Witam
    Buduje podobny mini sysytem (panele 3x230W) tyle, że planuje montaż z trackiem i regulatorem MPPT. Bedzie dobrze jesli uda się uruchomić w sierpniu. Ile energii masz ze swojego systemu (na wyjściu masz licznik kWh?).

    pozdrawiam
    Przemek

    OdpowiedzUsuń
  4. MOzesz napisac jakiego producenta panele i pozostale elementy masz zamontowane u siebie gdzie je nabyles i jaka jest srednioroczna ilosc kWh?
    Sam montowales?
    Mam jeszcze pytanie o filtry ktore masz do wykorzystywania wody ze studni gdzie je zakupiles i jakie to sa koszty ?
    czy badales wode w sanepidzie ?
    co do komentarza ze woda jest darmowa nie do konca sie zgodze pompa ktora Ci ja dostarcza nie chodzi na powietrze ;)) bede wdzieczny za odpowiedzi moga byc na maila sawa_a@wp.pl
    Pozdrawiam
    Andrzej

    OdpowiedzUsuń
  5. Moja rada jest taka , wstrzymaj się na razie z zakupem takiego systemu i poczekaj na nowy rok jak wejdzie ustawa ,można będzie ubiegać się o tani kredyt a po za tym panele będą tańsze niż dziś i jeszcze jedno system z akumulatorami wychodzi 2 razy drożej niż ten z podłączeniem do sieci, za 1kw odsprzedanej energii będą płacić 1,1pln tak że lepiej powiększyć system na własne potrzeby a nadmiar sprzedać to inwestycja na całe życie przynosząca stały dochód!

    OdpowiedzUsuń
  6. A czy możemy poznać nazwę producenta paneli? Na rynku jest sporo firm oferujących takie panele, a szkoda wydać 10k i pluć sobie w brodę że dał się człowiek naciąć na chińczyka (nie uwłaczając chińczykom, którzy są coraz lepsi)
    moonmen at op.pl

    Pozdrawiam
    Szymon

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. schott solar takie akurat wtedy dostałem, teraz to jest tyle firm na rynku że które się sprawdzą to czas jedynie pokarze , ja będę miał w ofercie takie które osobiście przetestuję.

      Usuń
  7. Witam
    Zaciekawił mnie Pana blog, czy jest możliwość porozmawiania o Pana doświadczeniach związanych z fotowoltaiką ?
    Jestem osobą prywatną, nie mającą wykształcenia elektrycznego, od jakiegoś czasu mam dom w którym największym kosztem jest energia elektryczna i zastanawiam się jak z tym walczyć - zaciekawiła mnie możliwość użycia paneli do produkcji energii elektrycznej i chciałbym pogadać z praktykiem, jako laik w temacie, co by się zastanowić, czy i kiedy warto w to zainwestować, czy samemu, czy wynająć do tego fachowca. Osobiście mam zacięcie do mechaniki i dwie sprawne ręce :)
    Skype do mnie rklepak, GG:3019392, proszę ewentualnie jakiś kontakt do Pana.

    OdpowiedzUsuń